Nevyzvednutí dobírky
Pokud jste si objednali zboží na dobírku a zásilku jste si nevyzvedli, jedná se o porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který jasně říká, že „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“.
Pokud jste objednávku i přes Vaši zákonnou povinnost nepřevzali, jsou celkem dvě možnosti, jak tuto situaci vyřešit:
- O objednávku máte stále zájem
Zboží Vám znovu zašleme, ale pouze po předchozí platbě (bankovní převod nebo on-line platba kartou). Celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku. Stačí nás konaktovat a rádi Vám sdělíme potřebné platební údaje.
- O objednávku již nemáte zájem
Situace, kdy jste zásilku nepřevzali, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Naopak to znamená hrubé porušení kupní smlouvy dle § 2118, odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Odesláním objednávky a jejím přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasili v posledním kroku před odesláním objednávky a dle aktuálně platných zákonů České republiky.
Zároveň má dle platného zákona naše společnost právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tedy v tomto případě od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím objednávky porušili kupní smlouvu.
Jakmile tedy obdržíme Vaši nevyzvednutou zásilku, budeme Vás o tom jednak informovat, potvrdíme Vám storno objednávky a zašleme Vám platební informace včetně výše částky, kterou jsme vynaložili za poštovné.
Vedoucí právního oddělení společnosti dTest, pan Lukáš Zelený, k dané problematice uvádí:
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
Uvědomte si prosím, že nevyzvednutím zásilky nám vznikají náklady na její poštovné (zadarmo ji po republice nikdo nepovozí), dále ji musíme rozbalit, zboží zkontrolovat, použité obalové materiály vyhodit a zajistit plno další administrativní a jiné práce. Tento čas, který musíme strávit s vrácenou zásilkou, bychom raději využili pro balení zboží pro někoho, kdo o něj opravdu stojí a těší se na něj.
Pro příště Vás tedy prosíme popřemýšlet nad tím, jaké dopady takovéto Vaše jednání může mít. Pokud jste o objednané zboží ztratili zájem, převezměte si ho, kontaktujte nás a vraťte nám ho na základě našich pokynů v zákonné 14 denní lhůtě.
Děkujeme za Vaši férovost.
Vlastimil Koutecký
leteckedoplnky.cz